Mnozí si ještě ani nestihli zvyknout na přítomnost plug-in hybridů na našich cestách a už mají své dny v Mercedesu sečteny.
Německý výrobce totiž oznámil, že neplánuje dále pokračovat v jejich vývoji. Přednost dostanou plně elektrické modely.
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door (10 fotografií)
„Investice se uskutečnily a plug-in hybridní technologii budeme dále využívat,“ řekl pro německý deník Handelsblatt Markus Schäfer, člen představenstva a provozní ředitel Mercedes-Benz.
Jak dodal, žádný další vývoj už není v plánu, od roku 2025 budou všechny nové platformy Mercedesu už jen čistě elektrické.
Neznamená to ovšem, že by se plug-in hybridní Mercedesy měly hned vytratit z nabídky. Při tempu zpřísňování emisních limitů je však jasné, že poslouží jen na přechodné období a to platí i pro ostatní výrobce.
Plug-in hybridní technologii zkoušel Mercedes od roku 2004, nejprve na dodávkách Sprinter. V roce 2014 se v prodeji poprvé objevila limuzína S500 s plug-in hybridem. Benzínovému šestiválci o výkonu 245 kW (333 koní) pomáhal elektromotor o výkonu 80 kW integrovaný v převodovce.
Systémový výkon byl 325 kW (442 koní) a točivý moment 650 Nm. Mercedes tuto verzi prezentoval jako auto se silou osmiválce a spotřebou kompaktního hatchbacku. Kombinovaná spotřeba podle starého NEDC cyklu byla jen 2,8 l/100 km a díky ze sítě dobíjecí 8,7 kWh baterii byl elektrický dojezd 33 kilometrů.
Limuzína o hmotnosti 2,6 tuny přitom neměla problém zrychlit z nuly na sto za 5,5 vteřiny.
Později se plug-in hybridy v Mercedesu rozšířily i na menší modely a v nabídce se objevily také s naftovými motory. Oproti konkurenci je výhodou možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem.
Zatím nejnovějším příspěvkem je první plug-in hybridní AMG představené na nedávném autosalonu v Mnichově. Úkolem plug-in hybridu ve čtyřdveřovém AMG GT 63 S E Performance je nabídnout ještě větší výkon.
Čtyřlitrové osmiválcové biturbo má systémový výkon 620 kW (831 koní) a točivý moment až 1400 Nm. Auto má pohon všech kol, ale výkon 150 kW elektromotoru jede primárně na zadní kola.
Baterie s kapacitou 6,1 kWh sice nabízí elektrický dojezd jen 12 kilometrů, ale primárně slouží k rychlým startem, z nuly na sto totiž stačí jen 2,9 sekundy.