Je docela běžné, že automobilky si nechávají registrovat názvy pro nová auta. Často je jich hned víc, některé použijí, jiné až po letech a některé nikdy. Menší mediální rozruch nyní vyvolala Škoda s registrací jmen Sharyaq a Prediaq.
O jejich zaregistrování u Úřadu průmyslového vlastnictví České republiky informovala agentura ČTK. Domnívala se, že názvy chce Škoda použít při chystaných elektrických SUV, které česká automobilka plánuje představit v následujících letech.
Dohady jsou přitom namístě, zatím Škoda neprozradila název pro elektromobil ve velikosti Kamiqu a ani nepotvrdila název Elroq pro předpokládaného nástupce Karoqu.
Tentokrát však nastala situace hodná pokusu o prvodubenový žert, ačkoli je už září.
Věci dal na pravou míru až český PR manažer Škody Pavel Jína. Na twitteru vysvětlil, co je za registrací nových jmen.
„Jména Sharyaq a Prediaq jsme nechali zaregistrovat v rámci propagačních aktivit spojených s chystanou hokejovou událostí letošního podzimu v podobě zápasů zámořské NHL hraných v Praze,“ vysvětlil Jína.
Názvy tak odkazují hokejové týmy San Jose Sharks a Nashville Predators, které budou hrát v pražské O2 aréně 7. a 10. října. Jelikož Škoda je sponzorem, modelům Enyaq a Kodiaq dopřála fanouškovský vzhled.